donderdag 19 mei 2016

Klein rondje Waterberging Noorderveld


Blauwe Reiger (Grey Heron) (Ardea cinerea)



Vanmorgen rondje Waterberging Noorderveld gedaan. Ik hoopte weer een voor mij nieuw soort tegen te komen die ik dan weer kan aanvinken op mijn lijstje. Helaas zitten de vogels daar wel erg ver weg altijd. Maar ik had er wel weer één vandaag...nl. de Kemphaan. Nog nooit eerder gezien.

Geen lap tekst dus maar wel wat foto's van vanmorgen. Gewoon omdat ik van elke wandeling een blog wil maken.

Hieronder een blauwe reiger die ondanks zijn niet zo vriendelijke uitdrukking toch wel heel sierlijk in de wind zat.






Dan onze nationale vogel...De Grutto.

Grutto (Black-tailed Godwit) (Limosa limosa)


Het is een mooi gebied. Weids met een kakofonie van vogelgeluiden. Mooi als je tuin daar aan grenst.



Dan zie ik opeens een kemphaan. Een leuke waarneming want die zie je niet zo vaak. Ooit hoop ik nog eens een schijngevecht van ze te zien. Lijkt me prachtig met die fraaie voorjaarstooi.
Kemphaan  (Ruff) (Calidris pugnax)




Verder waren er nog veel andere soorten te zien waaronder....

Bontbekplevier (Ringed Plover) (Charadrius hiaticula)

Kievit (Lapwing) (Vanellus vanellus)

Bergeend (Shelduck) (Tadorna tadorna)  en Tureluur (Redshank) (Tringa totanus)
 Op de onderste foto is duidelijk te zien hoe klein de Tureluur eigenlijk is. Wanneer je die zo alleen op een foto zet lijkt het heel wat maar eigenlijk is ie maar heel klein. Niet heel bijzonder vandaag maar wel heel blij met de Kemphaan.



2 opmerkingen:

  1. Heerlijk ben ff lekker met je mee gelopen, weer een heerlijke serie Miranda,,,,,,,

    BeantwoordenVerwijderen