zaterdag 21 maart 2015

Koude eerste lentedag in de Hekslootpolder


Net een schilderijtje...Spaarndam


Voordat ik mijn wandelkleren aandeed vandaag eerst maar even naar buiten gekeken. Regen! Toen de weersverwachtingen gekeken...wisselvallig...Ga ik wel, ga ik niet...Ik lijk wel een soort van verslaafd. Toch maar besloten om in ieder geval mijn wandelkleren aan te doen en te zien wat de ochtend brengt. Ik zou Joƫlla naar mijn moeder brengen en ze samen bij het station in Haarlem afzetten omdat ze een dagje naar Amsterdam zouden gaan.
Langs het Spaarne teruggereden en gewoon besloten om te gaan. Het ergste dat er kan gebeuren is dat ik een bui op mijn hoofd krijg. Ik heb geen spijt gekregen.
Het was koud! De temperatuur viel mee maar er stond een harde koude wind.

Dreigende luchten in de Hekslootpolder




Er is inderdaad wel een bui gevallen maar ach, even later was het weer droog. Thuis zou ik aan de schoonmaak zijn gegaan terwijl het eigenlijk netjes is en nu liep ik lekker buiten te genieten van de de mooie luchten.

Slaperdijk bij Spaarndam

Nog even de Slaperdijk over om naar het landje van Gruiters te gaan. Want daar zouden de grutto's weer zitten. Het was rustig maar dat is niet zo gek. Zaterdag is het sowieso rustiger dan op zondag valt me altijd op en bovendien zal dit weer veel mensen binnen houden. Toch breekt ook af en toe het zonnetje door. Ik heb veel foto's gemaakt door de mooie luchten en uitzichten.

Landje van Gruiters







Uitzicht vanaf het landje van Gruiters op Spaarndam

Er zaten veel vogels: Grutto's, kluten, bergeenden, wintertalingen, smienten, tureluurs. Dus ik kon me lekker uitleven met mijn camera.

Bergeend

Wintertaling

Grutto's

Kluten en in het water smienten

Vliegende kluten

Vliegende grutto's
Grutto

Tureluur

Grutto

Smient

Kolgans

Na 2 rondjes om het water was het tijd om weer richting de auto te gaan. Nog steeds was de lucht donker en dreigend





Veel foto's en niet al teveel tekst maar wel een indruk van wat ik allemaal gezien heb vandaag.



2 opmerkingen:

  1. Die onstuimige luchten geven veel dynamiek aan de foto. Ik denk dat veel fotografen ervoor terugdeinzen. Die vinden het teveel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem21/3/15

    Maar zo zagen ze er vandaag echt uit. Donkere luchten met af en toe een opklaring

    BeantwoordenVerwijderen