zondag 19 oktober 2014

Veel regen in de AWD

Vreemde vogels in de AWD

Tja er was regen voorspeld, maar ach om daar nou op te gaan zitten wachten, het kan ook droog blijven. Om 9 uur José weer opgehaald en naar Panneland gereden in Vogelenzang.
De buitentemperatuur gaf al 18 graden aan en het weer zag er prima uit...Niks regenlucht, vast verkeerd voorspeld en volgens buienradar ging het allemaal boven ons langs.


We werden verwelkomd door de herten. Het was druk met runners dus maar snel wat dieper het gebied in. Er was veel geburl te horen. Ik heb een burlend hert gefilmd maar mijn pc kan het bestand helaas niet afspelen. Daar baal ik enorm van maar misschien moet ik er nog maar eens voor gaan zitten. Het was zo'n gaaf geluid. Hij had het er heel druk mee.
Ik zat er redelijk dicht bij maar omdat het hard waaide hoorde en rook hij mij niet.


De spechten waren vandaag ook weer druk bezig. Het blijven toch wel één van mijn lievelingsvogels. Zodra we in februari altijd het eerste geroffel van ze horen weten we dat het voorjaar er weer aankomt. Deze tijd van het jaar doen ze dat niet maar ik vind het altijd geweldig om ze te zien.

Grote bonte specht

Grote bonte specht

Na een half uur lopen begon de lucht te veranderen en ging het steviger waaien...Maar na die dreigende luchten van afgelopen woensdag zou het ook zomaar mee kunnen vallen.




Vandaag hadden we minder geluk. Eerst een paar kleine buitjes maar uiteindelijk heeft het stevig geregend. We hadden een paraplu mee dus we waren voorbereid. 


We hebben vandaag lekker wat kilometers gemaakt. Geen speciale route maar gewoon met de kaart van de AWD.

Veel hertjes gezien natuurlijk, dat kan niet anders in dat gebied





En paddestoelen, ook logisch deze tijd van het jaar

Grote parasolzwam in wording

Onderkant van de grote parasolzwam is misschien nog wel mooier dan de bovenkant

De geschubde Inktzwam

De grote parasolzwam is eetbaar en wordt bereid als een schnitzel.Ook de geschubde inktzwam is goed te eten. Je moet hem echter niet verwarren met de kale inktzwam die giftig is indien alcohol twee dagen voor of na consumptie wordt gebruikt.

Al met al weer een geweldige dag en we waren blij dat we met mooi weer de deur uitgingen anders hadden we dit vandaag weer niet meegemaakt.


Jaaaa gelukt!! Het burlende hert



Ik kijk alweer uit naar de volgende




2 opmerkingen:

  1. Helemaal met je eens Miranda, geweldige tocht, op naar de volgende!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Miranda, knap van je dat het gelukt is om het burlen op te nemen en hier te laten afspelen. Zo kom ik helemaal in de sfeer van het AWD... Je hebt er weer een leuke blog van gemaakt met mooie foto's. De onderkant van de parasolzwam is inderdaad schitterend.

    fijn weekend, mijn blog kun je vinden onder www.wilnaarbuiten.nl

    BeantwoordenVerwijderen