zaterdag 10 september 2016

Daar bij die molen...


Mijn wekker op 5 uur gezet en om 6 uur stapte ik in de auto op weg naar de Zaanse Schans.
Ik wilde daar graag de zonsopkomst meemaken.
Ik wist dat de zon niet achter de molens op zou komen maar de gekleurde ochtendlucht zou het zeker mooi maken.

Ruim een half uur voordat ie opkwam stond ik op de brug die uitzicht geeft op de molens van de Zaanse Schans. Een klein groepje Chinese toeristen kwam mij al tegemoet lopen en fotografeerde werkelijk alles. Zelfs het vastmaken van een veter werd vastgelegd. Tja je zal maar vergeten dat je dat ook nog meegemaakt hebt.


Ik geniet van de stilte. Het blijft toch echt mijn favoriete deel van de dag om er op uit te gaan. Straks zal het hier volstromen met mensen uit alle windstreken.

Wanneer de zon opkomt loopt ik het gebied in om daar nog iets van mee te krijgen.



Helaas geen laaghangende mist en ook geen wolkjes maar het was evengoed genieten zo bijna alleen op zo'n mooie plek.



Het gouden uurtje is nu echt aangebroken...




 Na een rondje kom ik weer terug bij de huisjes en zie ik een paar leuke doorkijkjes.

Zaanse Schans


Je zal hier toch maar wonen. Het is een prachtig gebied maar er lopen iedere dag, 7 dagen per week duizenden mensen door je tuin.

Ik gluur nog even naar binnen bij de oude Albert Heijn museumwinkel. De allereerste Albert Heijn van Nederland uit 1887. Blijft leuk die oude merken en verpakkingen.


Zo moet het er ongeveer uitgezien hebben toen mijn opa's en oma's klein waren. Die waren er nog niet in 1887 maar 25 jaar later zag het er vast nog niet heel veel moderner uit...denk ik.


Voordat ik terug loop naar de auto loop ik nog een keer de brug op en zie dat het gouden uurtje voorbij is. Leuk om hier weer eens te zijn geweest.


2 opmerkingen:

  1. Mooie serie van de Zaanse Schans, en wat anders als er geen toeristen lopen, wat een rust straalt het dan uit.
    Mooie kleurrijke zonsopkomst, en prachtige foto van de molens.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Miranda,
    Wat een pracht foto's!! Vooral je eerste twee opnames met die molens zijn echt super. Wat een plaatjes.
    Het vroeg opstaan is je wel beloond hoor!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen