zaterdag 27 augustus 2016

Een mooie zomerochtend in Heemskerk



Vanmorgen wilde ik de zonsopkomst weer eens vastleggen. Gelukkig zijn we alweer wat later in het jaar dus de wekker hoefde niet achterlijk vroeg gezet te worden.
Aangezien het vandaag weer een warme dag beloofde te worden was de vroege ochtend qua temperatuur ook een heerlijk moment van de dag om erop uit te gaan.
Niet alleen de temperatuur maar ook de stilte vind ik heerlijk op dit moment van de dag.


De maan stond nog hoog aan de hemel


Na een tijdje kleurde de lucht steeds verder rood.



En daar was ie dan...


Eenmaal op gaat het snel.



Verderop maken de brandganzen zich klaar voor de dag. Ze hebben in een grote groep de nacht doorgebracht en vertrekken per groepje met veel kabaal en lijken uitgezwaaid te worden door de achterblijvers. Het is net Schiphol want even later vertrekt de volgende groep en daarna weer een groep. Helaas heb ik dat vertrek niet mooi op de foto gekregen.

Brandganzen


Ik had deze plek niet alleen uitgekozen voor de zonsopkomst maar ook omdat de grauwe franjepoot hier gespot was. Helaas heb ik die niet gezien. Ook de kemphanen kreeg ik niet in beeld. Helaas, volgende keer beter. Een wilde eend die in het zonlicht zijn vleugels even uitslaat is ook goed.

Wilde eend




En natuurlijk de spreeuwen. Die zijn ook altijd heel fotogeniek door hun prachtige kleuren!



Helaas geen bijzondere soorten maar wel een lekker wandeling gemaakt. Volgende week waarschijnlijk een blog van de bloeiende hei.



1 opmerking:

  1. Heerlijk die mooie view,s van het Nederlandse landschap, weer een pracht van een serie Miranda..........

    BeantwoordenVerwijderen