vrijdag 10 april 2015

Rondje Duin en Kruidberg


Vanavond met José gelopen op de plek waar het allemaal begon...Daar ben ik verslaafd geraakt aan wandelen en mijn liefde voor de natuur.

Het weer was prachtig vandaag dus na het werk lekker de loopschoenen aan en gaan...
Lekker 3 uur geslenterd, boven op de duinen geklommen om van de vergezichten te genieten en te luisteren naar alle verschillende vogelgeluiden.


De vogels die we zien zitten allemaal te ver weg of zo dat ik recht tegen het zonlicht in moet fotograferen. Dat is geen optie. Wel jammer want er zaten 2 kneuen. Mooie vogels  maar helaas niet scherp op de foto gekregen

Kneuen maar helaas te ver weg en daardoor niet scherp








Het verbrande vlak



Dit gaan we steeds weer meer zien in de duinen. Grote zandvlaktes


We blijven daar een tijdje genieten van het mooie uitzicht en het heerlijke weer. We vervolgen onze weg en komen veel Schotse Hooglanders tegen. Op één of andere manier vertrouw ik die beesten nooit zo.

Schots Hooglander

Ook damherten laten zich best regelmatig zien...Heel alert en schichtig.

Damhert
In de tijd dat we daar liepen, zo'n 3 uur hebben we best heel veel gezien en natuurlijk nog veel meer gehoord.
Meerdere Buizerds, Vinken, Tjiftjafs, Winterkoninkjes,Roodborstjes, Zanglijsters, Ik denk ook de Fitis, Boomleeuweriken en we hebben zelfs een kraanvogel over zien vliegen.
Boomleeuwerik

Zanglijster, verscholen in een bosje
Langzaam valt de avond en wordt het steeds lastiger om mooie scherpe foto's te maken



Tot slot valt het oog van José op een ree in de verte. Dat is nog een cadeautje voordat de schemer echt invalt.
Ree
 We lopen weer richting de uitgang en kijken of onze fantasieboom er nog staat.
Ja natuurlijk....De meesten zien hier een olifantje in maar ik zie er ook nog iets anders in hoor...hahaha. Een hele grote meneer ;)


Het was weer een heerlijke voorjaarswandeling. Dat er nog maar veel mogen volgen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten